четвер, 10 листопада 2016 р.


КОНЦЕПЦІЯ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ У НАЦІОНАЛЬНІЙ СИСТЕМІ ОСВІТИ
СУТНІСТЬ НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ
Становлення української державності, інтеграція у євро­пейське і світове співтовариство, відмова від тоталітарних ме­тодів управління державою і побудова громадянського суспільст­ва передбачають орієнтацію на Людину, націю, пріоритети духов­ної культури, визначають основні напрями реформування навчально-виховного процесу.
Ця концепція, як і концепція гуманітарної освіти, є елементом нової ідеології освіти, яка повинна працювати на процес державотворення, становлення народу України як політичної нації.
Стрижнем усієї системи виховання в Україні є національна ідея, яка відіграє роль об'єднуючого, консолідуючого фактора у суспільному розвиткові, спрямованого на вироблення життєвої позиції людини, становлення її як особистості, як громадянина своєї держави. Національний характер виховання полягає у фор­муванні молодої людини як громадянина України незалежно від її етнічної приналежності.
Інтегруючою основою національної системи виховання є спільність історико-географічного походження, мови, культури і традицій, усвідомлення своєї приналежності до українського суспільства. Кожен з цих чинників визначає єдність поколінь сучасних, минулих і майбутніх, сприяє формуванню громадянина-патріота. Науково обґрунтоване, належним чином організоване виховання відображає духовний поступ народу, процес збереження й збагачення його культури.
Виховання підростаючих поколінь відповідає потребам етно­культурного відродження та розвитку як українського народу, так і представників інших етносів, що проживають в Україні, передбачає надання їм широких можливостей для пізнання своєї історії, традицій, звичаїв, мови, культури, формування почуття національної гідності.
Сучасне виховання в Україні має забезпечувати прилучення молоді до світоеої культури й загальнолюдських цінностей. За своїми формами й методами воно спирається на народні традиції, кращі надбання національної та світової педагогіки.
Національне виховання має суспільний характер. До нього причетні сім'я, найближче соціальне оточення - формальні й не­формальні об'єднання, громадські організації, засоби масової інформації, заклади культури, релігійні об'єднання та ін. Роль держави полягає у координації виховних зусиль усіх інституцій суспільства, забезпечення його єдності та пріоритету загально­державних (національних) інтересів.
Процес виховання органічно поєднаний з процесом навчання молоді, опанування основами наук, багатством національної й світової культури.
Гуманістичний характер виховання передбачає побудову його змісту й форм на основі глибокого розуміння вихователем приро­ди вихованців, їх індивідуальних рис і можливостей, поваги до особистості дитини, турботі про її гармонійний розвиток, вста­новлення взаємин співробітництва у навчально-виховному про­цесі.
Такий підхід передбачає ставлення до кожного вихованця як до неповторної особистості, суб'єкта вільного розвитку, виз­нання його прав, виходячи із сукупності знань про людину. У зв'язку з цим першорядного значення набуває діяльність соціальних і психологічних служб, які здатні на професійному рівні забезпечити диференціацію та індивідуалізацію виховних впливів.
Дана концепція мас на меті визначити пріоритетні завдання виховання у національній системі освіти та основні напрями їх реалізації на сучасному етапі розвитку українського суспільст­ва.
Ідеалом виховання е гармонійно розвинена, високоосвічена, соціально активна й національне свідома людина, що наділена глибокою громадянською відповідальністю, високими духовними якостями, родинними й патріотичними почуттями, є носієм кращих надбань національної та світової культури, здатна до самороз­витку і самовдосконалення.
Головна мета національного виховання - набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування у молоді, незалежно від національної
приналежності, рис громадянина Української держави, розвиненої
духовності, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, екологічної культури.
Мата національного виховання конкретизується через систему виховних завдань, що є загальними не тільки для усіх вихов­них закладів, а й для всього суспільства в цілому:
забезпечення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів;
відхід від уніфікації в процесі виховання, від орієнтації на “усередненого” вихованця;
формування національної свідомості і людської гідності, любові до рідної землі, родини, свого народу, бажання працювати задля розквіту держави, готовності її захищати;
виховання правової культури: поваги до Конституції, законодавства України, державної символіки, знання та дотримання законів;
забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, старших, культури та історії рідного народу;
формування мовної культури, оволодіння і вживання української мови;
виховання духовної культури особистості та створення умов для вільного формування нею власної світоглядної позиції;
утвердження принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, милосердя, патріотизму, доброти та інших доброчинностей;
культивування кращих рис української ментальності - працелюбності, індивідуальної свободи, глибокого зв'язку з природою, толерантності, поваги до жінки, любові до рідної землі;
формування почуття господаря й господарської відповідальності, підприємливості та ініціативи, підготовка дітей до життя в умовах ринкових відносин;
забезпечення повноцінного розвитку дітей і молоді, охорона й зміцнення їх фізичного, психічного та духовного здоров'я;
формування соціальної активності та відповідальності особистості через включення вихованців у процес державотворення, реформування суспільних стосунків;
забезпечення високої художньо-естетичної культури, розвиток естетичних потреб і почуттів;
вироблення екологічної культури людини, розуміння не­обхідності гармонії її відносин з природою;
прищеплення глибокого усвідомлення взаємозв'язку між іде­ями індивідуальної свободи, правами людини та її громадянською відповідальністю;
спонукання вихованців до активної протидії проявам амо­ральності, правопорушенням, бездуховності, антигромадській діяльності.
Виховання дітей і молоді у будь-якому регіоні України в кінцевому рахунку переслідує одні й ті ж стратегічні педа­гогічні цілі, ґрунтується на одних і тих же принципах і теоретико-методологічних засадах. Разом з цим, у процесі виховання враховуються регіональні й етнографічні особливості.
ПРИНЦИПИ НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ
Єдність національного і загальнолюдського - формування національної свідомості, любові до рідної землі і свого народу, оволодіння українською мовою, використання всіх її ба­гатств і засобів у мовній практиці, прищеплення шанобливого ставлення до культури, спадщини, традицій і звичаїв народів, що населяють Україну, оволодіння надбаннями світової культури;
природовідповідність виховання - врахування у процесі ви­ховання багатогранної і цілісної природи людини, вікових та індивідуальних особливостей дітей, учнівської та студентської молоді, їх психологічних, національних і релігійних особли­востей;
культуровідповідність виховання - органічний зв'язок з історією народу, його мовою, культурними та прогресивними родинно-побутовими і релігійними традиціями, з народним мистецт­вом, традиціями і культурами інших народів світу, забезпечення духовної єдності, наступності та спадкоємності поколінь, зв'язок виховання з життям;
активність, самодіяльність і творча ініціатива учнівської молоді, поєднання педагогічного керівництва з ініціативою і самодіяльністю учнів, утвердження життєвого оптимізму, розви­ток навичок позитивного мислення;
демократизація виховання - розвиток різноманітних форм співробітництва і встановлення довір'я між вихователями і ви­хованцями, повага до суверенітету особистості дитини, ро­зуміння її запитів та інтересів;
гуманізація виховання - пріоритет завдань самореалізації особистості вихованця, створення умов для вияву обдарованості і талантів дітей, формування гуманної особистості, щирої, лю­дяної, доброзичливої, милосердної;
безперервність і наступність виховання - досягнення цілісності і наступності у вихованні, перетворення його у про­цес, що триває впродовж усього життя людини; нероздільність навчання і виховання, що полягає в їх органічному поєднанні, підпорядкуванні змісту навчання і виховання формуванню осо­бистості;
єдність навчання і виховання - розвиток і формування осо­бистості, опанування нею національної і світової культури здійснюється як єдиний процес, що передбачає набуття знань, вироблення ставлень та цінностей, які в кінцевому рахунку обу­мовлюють світогляд та ідеали людини;
диференціація та індивідуалізація виховного процесу - врахування у виховній роботі рівнів фізичного, психічного, соціального, духовного, інтелектуального розвитку вихованців, стимулювання активності, розкриття творчої індивідуальності кожного;
гармонізація родинного і суспільного виховання - ор­ганізація педагогічного всеобучу батьків, об'єднання і коорди­нація виховних зусиль усіх суспільних інституцій.
ОСНОВНІ НАПРЯМИ ВИХОВАННЯ
Реалізація основних завдань і принципів виховання у національній системі освіти здійснюється у ряді пріоритетних напрямів.
Патріотичне виховання - формування патріотичних почуттів означає вироблення високого ідеалу служіння народові, готов­ності до трудового та героїчного подвигу в ім'я процвітання української держави. Воно покликане формувати громадянина-патріота, виробляти глибоке розуміння громадянського обов'язку, готовність у будь-який час стати на захист Батьківщини, оволодівати військовими і військово-технічними знаннями, спонукати до фізичного вдосконалення, а також вивча­ти бойові традиції та героїчні сторінки історії українського народу, його Збройних Сил.
Правове виховання - формування правової культури - при­щеплення поваги до прав і свобод людини і громадянина, Консти­туції, державних символів (Герба, Прапора, Гімну); знання й дотримання у поведінці Законів України; активна протидія осо­бам та установам, що порушують закони, завдають збитків дер­жаві, зазіхають на територіальну цілісність і незалежність Ук­раїни.
Моральне виховання - прищеплення й розвиток моральних по­чуттів, переконань і потреби поводити себе згідно з моральними нормами, що діють в суспільстві. Опанування духовною культурою людства, нації, найближчого соціального оточення. Наслідування кращих моральних зразків своєї родини, українського народу, загальнолюдських моральних цінностей.
Цілісний процес виховання передбачає художньо-естетичну освіченість і вихованість особистості. Виховуючи у молоді естетичні погляди, смаки, які ґрунтуються на народній естетиці та на кращих надбаннях цивілізації, національне виховання пе­редбачає вироблення умінь власноручно примножувати культур­но-мистецьке надбання народу, відчувати й відтворювати прек­расне у повсякденному житті.
Трудове виховання - формування творчої, працелюбної осо­бистості, умілого господаря, що володіє відповідними навичками та вміннями, професійною майстерністю, на основі сучасних знань про ринкову економіку може самостійно віднайти застосу­вання власним здібностям у системі виробництва, науки, освіти.
Фізичне виховання - утвердження здорового способу життя як невід'ємного елемента загальної культури особистості. Пов­ноцінний фізичний розвиток особистості, формування її фізичних здібностей, зміцнення здоров'я, гармонія тіла і духа, людини і природи - основа фізичного виховання.
Екологічне виховання дітей та молоді передбачає формуван­ня екологічної культури особистості, усвідомлення себе частиною природи, відчуття відповідальності за неї як за національ­не багатство, основу життя на землі, залучення вихованців до активної екологічної діяльності, нетерпиме ставлення до тих, хто завдає шкоди природі.
Розглянуті напрями виховання тісно взаємопов'язані, до­повнюють один одного, мають самостійне теоретико-методологічне значення. Разом з тим, усі вони утворюють цілісну систему національного виховання.
ОСОБЛИВОСТІ ВИХОВАННЯ НА РІЗНИХ РІВНЯХ ОСВІТИ
Специфіка діяльності кожної з виховних установ обумовлює специфічний зміст, завдання і методи, що реалізуються разом із загальними завданнями національної системи освіти.
Сімейно-родинне виховання.
Родина с основою держави. Родина, рід, родовід, народ - такий шлях розвитку кожної людини, формування її національної свідомості й громадянської зрілості. Родинне виховання - це природна і постійно діюча ланка виховання, що обумовлює розви­ток людини на всіх стадіях її життя. Тому у своїй виховній діяльності система освіти має спиратися на сім'ю, підвищувати її психолого-педагогічну культуру, активно впливати на взаєми­ни між її членами.
Основними завданнями родинного виховання є:
виховання фізично й морально здорової особистості, забез­печення необхідних екосоціальних умов для повної реалізації можливостей розвитку дитини (генотипу), повноцінного психічно­го та духовного її становлення, формування навичок здорового способу життя;
створення атмосфери емоційної захищеності, тепла, любові, взаєморозуміння, чуйності, доброзичливості, належних умов для засвоєння базових моральних цінностей та ідеалів, куль­турних традицій, етичних норм взаємин між близькими людьми і в суспільному оточенні, виховання культури поведінки, здатності піклуватися про молодших і немічних;
забезпечення духовної єдності поколінь, збереження родин­них традицій, сімейних реліквій, вивчення родоводу, прилучення дітей до народних традицій, рідної мови, звичаїв, обрядів, ви­ховання в них національної свідомості і самосвідомості;
виховання поваги до законів, прав і свобод людини, розвиток громадянської і соціальної відповідальності;
залучення дітей до світу знань, виховання поваги до нау­ки, школи і вчителя, розвиток прагнення до освіти й творчого самовдосконалення;
включення в спільну побутову та господарську діяльність, розвиток рис творчої працелюбної особистості, формування по­чуття власності та навичок господарювання;
формування естетичних смаків і почуттів, уміння розрізня­ти прекрасне і потворне в мистецтві і житті, забезпечення умов для практичної творчої діяльності дітей;
статеве виховання дітей, розвиток моральної чистоти, по­ваги до жінки, почуття дружби, кохання, підготовка до под­ружнього життя, прищеплення навичок виховання дітей у сім'ї;
розвиток внутрішньої свободи, здатності до об'єктивної самооцінки і саморегуляції поведінки, почуття власної гідності, поваги до себе, відповідальності за свої вчинки, здатності до морального самовдосконалення.
      Дошкільні заклади освіти
Дитячі дошкільні заклади с першим державним виховним інститутом, який має реалізовувати національну політику в га­лузі виховання. Пріоритетними тут мають бути: зв'язок з сім'єю та психолого-педагогічний всеобуч батьків, зміцнення здоров'я дітей, формування основ моралі. Усе це реалізується через:
забезпечення фізичного, психічного та духовного здоров'я дітей, своєчасне виявлення тих, що потребують корекції здоров'я;
розумове виховання - своєчасне виявлення ранньої обдаро­ваності, забезпечення умов для розвитку талановитих дітей, розвиток пам'яті, уваги, мислення, уяви, допитливості, захоп­лень і нахилів;
психологічна підготовка дітей до навчання в школі, прак­тичне оволодіння українською мовою, формування творчих і ху­дожніх здібностей в ігровій та інших видах діяльності;
започаткування основ трудового виховання, екологічної культури, моральної орієнтації в національних і загальнолюдських цінностях, набуття життєвого досвіду - виховання поваги і любові до батьків, родини, Батьківщини, ознайомлення з національною символікою;
створення сприятливих умов для розвитку моральної само­оцінки, яка має відображати ставлення дитини до себе самої як суб'єкта гуманних, доброзичливих взаємин з оточуючими;
організація спілкування як особливого виду діяльності, що надає вихованцям можливість пізнати оточуючу дійсність, світ людських взаємин і самого себе не лише вербально, а й шляхом обміну емоціями і почуттями;
гармонізація родинного та суспільного дошкільного виховання на засадах народної педагогіки, національної культури, сучасних досягнень науки, надбань світового педагогічного досвіду.
Середні заклади освіти
Середні загальноосвітні навчально-виховні заклади покли­кані реалізувати вповні мету і основні завдання національного виховання. Разом з цим, вони мають ряд специфічних виховних завдань, а саме:
філософсько-світоглядна підготовка школярів, допомога їм
у визначенні сенсу життя в умовах соціально-економічних змін,
нових форм господарювання, виробленні ціннісного ставлення до
власного життя;
формування в учнів основ наукового світогляду, пізнавальної активності і культури розумової праці, вироблення уміння
самостійно здобувати знання, застосовувати їх у своїй практичній діяльності;
розвиток почуття любові до Батьківщини і свого народу як основи духовного розвитку особистості, шанобливе ставлення до історичних пам'яток, активна діяльність школярів по поліпшенню умов життя в рідній місцевості, підвищенню матеріального і ду­ховного рівнів життя народу, дієва участь у розбудові держави й духовному оновленні суспільства, формуванні високої етики міжнаціональних стосунків;
формування навичок самоврядування, соціальної активності і соціальної відповідальності суб'єкта громадянського суспільства у процесі практичної суспільної діяльності школярів;
формування політичної культури учнів, об'єктивних уявлень про історію розвитку суспільства та його політичну систему, розвиток самостійного творчого мислення та пізнавального інте­ресу до ідейно-моральної спадщини, культурно-історичних тра­дицій українського народу;
розвиток моральних почуттів і рис особистості, а саме: доброти, справедливості, честі, гуманності, поваги до себе й інших, формування в учнів розуміння норм загальнолюдської і народної моралі, ознайомлення з моральними проблемами, які на­бувають життєвого значення для долі цивілізації - збереження природного і соціального довкілля, ядерне роззброєння тощо; практичне оволодіння народною етикою, розуміння проблем духов­ності у контексті діалогу культур народів світу, готовність і вміння будувати своє життя за принципами гуманізму;
розвиток правосвідомості - формування правової культури, вільне володіння державною мовою, засвоєння основ державного, трудового, громадянського, сімейного і кримінального права; активна протидія випадкам порушення законів;
вироблення свідомого ставлення до праці як вищої цінності людини і суспільства, активної позиції кожної особистості; розвиток потреби в творчій праці, діловитості, підприємництві; виховання дисциплінованості, організованості;
формування у шкільної молоді розуміння, що людина - частина природи, оволодіння знаннями про природу свого краю, залучення молоді до активної екологічної діяльності, виховання дбайливого ставлення до природних багатств України, прищеплен­ня основ глобального екологічного мислення;
формування основ естетичної культури, розвиток художніх здібностей і почуттів особистості; оволодіння цінностями і знаннями світового і народного мистецтва, музики, архітектури, усної народної творчості, національної пісенної і танцювальної культури, побуту, ремесел, гри; розвиток почуття прекрасного, формування здатності розуміти і цінувати твори мистецтва, пам'ятки історії, красу і багатство природи, активна робота по відродженню традицій та історичних коренів, національної духов­ності, формування національного менталітету;
фізичне вдосконалення, розвиток потреби у здоровому способі життя - озброєння знаннями про роль фізичної культури в житті людини, фізичне, духовне і психологічне загартування, вироблення відповідального ставлення до свого здоров'я; гар­монійний розвиток духовного, фізичного та психічного здоров'я;
статеве виховання учнів, підготовка їх до сімейного жит­тя, формування культури сімейних і статевих відносин.
Професійно-технічні заклади освіти
Полягають передусім у формуванні національно свідомих трудівників, що вміють будувати своє життя в умовах ринку. Це має бути досягнуто через:
формування особистості майбутнього кваліфікованого робітника, для якого характерні почуття господаря, високий ступінь трудової активності, ініціативності та підприємли­вості, бажання працювати на користь суспільства, примножувати трудові традиції рідного народу,
підготовка молоді до самостійної діяльності в нових умовах господарювання, виховання дбайливого ставлення до приватної, суспільної та державної власності, природних багатств України;
розвиток і закріплення в учнів інтересу до обраної про­фесії, професійного мислення, стимулювання подальшого набуття знань та вдосконалення своєї кваліфікації;
формування правової культури, розвиток правосвідомості та громадянської відповідальності, потреби в оволодінні державною мовою; виховання непримиренного ставлення до антигромадських проявів, злочинності та порушень правопорядку, готовності до боротьби з ними;
вироблення у майбутніх працівників наукового світогляду, національної свідомості та соціальної активності, сприяння їх самовизначенню та громадянському становленню шляхом включення у систему суспільних зв'язків;
прищеплення учням культури поведінки та спілкування, нав­чання способам розв'язання конфліктів всередині колективу та в суспільстві;
психологічна підготовка молоді до сімейного життя; прищеп­лення морально чистих, гуманних, доброзичливих взаємовідносин, побудованих на взаємоповазі та відповідальності юнаків та дівчат.
Позашкільні заклади освіти
Визначальним тут є забезпечення потреб особистості в самореалізації, підвищення інтелектуального, фізичного, емоційного рівня вихованців шляхом їх участі у різних видах самостійної творчої діяльності. Для цього у позашкільних зак­ладах вирішуються наступні завдання:
пошук, розвиток та підтримка юних талантів, виховання творчої еліти у різних галузях суспільного життя, стимулювання творчого самовдосконалення дітей та молоді;
створення умов для одержання вихованцями позашкільної освіти, набуття ними умінь і навичок шляхом участі у творчих об'єднаннях за інтересами, сприяння їх допрофесійній підго­товці та професійному самовизначенню, відповідно до інтересів і здібностей;
організація змістовного дозвілля дітей і молоді з ураху­ванням їх інтересів на основі ініціативи та самодіяльності ви­хованців;
формування у дітей та юнацтва національної самосвідо­мості, активної громадянської позиції, розвиток соціальної ак­тивності через різні форми дитячого самоврядування;
створення найбільш сприятливих умов для емоційної і пси­хологічної захищеності, душевного комфорту, потреб вихованців у позитивних емоціях, радості, доброзичливості, успіху, твор­чого самоствердження;
виховання у дітей і молоді дбайливого ставлення та збере­ження природних багатств України, залучення їх до активної еколого-натуралістичної та природоохоронної діяльності;
виховання здорової, фізично розвиненої особистості, фор­мування основ знань і навичок здорового способу життя;
виховання естетичних смаків у дітей та молоді, залучення їх до народної творчості, оволодіння народними ремеслами, зба­гачення культурними цінностями скарбниці українського народу.

Вищі навчальні заклади
Вищі навчальні заклади мають здійснювати підготовку свідомої національної інтелігенції, сприяти оновленню і збагаченню інтелектуального генофонду нації, вихованню її духовної еліти, примножувати культурний потенціал, який забезпечить високу ефективність діяльності майбутніх спеціалістів. Це може бути досягнуто через:
виховання майбутніх спеціалістів авторитетними, високо­освіченими людьми, носіями високої загальної, світоглядної, політичної, професійної, правової, інтелектуальної, соціаль­но-психологічної, емоційної, естетичної, фізичної та еко­логічної культури;
створення необхідних умов для вільного розвитку осо­бистості студента, його мислення і загальної культури шляхом залучення до різноманітних видів творчої діяльності (науко­во-дослідної, технічної, культурно-просвітницької, громадсь­кої, оздоровчо-спортивної, правоохоронної та ін.);
збагачення естетичного досвіду студентів шляхом участі їх у відродженні забутих та створенні нових національно-культур­них традицій регіону, міста, вищого навчального закладу, роз­виток художніх здібностей студентів;
формування “Я”-концепції людини-творця на основі само­освіти, саморозвитку, самовиховання, самовдосконалення, мо­ральної самозавершеності;
пропаганду здорового способу життя, запобігання вживанню студентами алкоголю, наркотиків, викорінення шкідливих звичок.


ОСНОВНІ ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ КОНЦЕПЦІЇ
Ефективність даної концепції залежить від повноти її ре­алізації у конкретному навчально-виховному закладі, установі освіти. Найбільшу вагу тут матимуть наступні пріоритети: підвищення професіоналізму вихователів, організаційне, фінансове та науково-методичне забезпечення, інтеграцію у світовий освітянський простір.
       Підвищення професіоналізму вихователів
Організація на базі обласних інститутів післядипломної освіти гнучкої, оперативної злагодженої системи науково-теоре­тичної і методичною підготовки та перепідготовки педагогів, психологів, соціальних працівників освіти, постійне оновлення й удосконалення її змісту, форм і методів:
запровадження у вищих педагогічних навчальних закладах курсів "методика роботи класного керівника", "соціальна педа­гогіка", "основи практичної психології" та ін., використавши для цього кращі вітчизняні й закордонні методичні розробки;
організація на базі кращих освітянських закладів експери­ментальних центрів для опрацювання виховних інновацій, пропа­ганда передового досвіду творчих педагогічних працівників ви­ховної роботи;
розробка методик діагностики ефективності виховної роботи та запровадження їх у практику, врахування результатів діаг­ностики у процесі атестації педагогічних працівників;
включення виховних питань в атестаційні вимоги до педа­гогічних працівників.
Організаційне   забезпечення
Вирішення питання про матеріальне стимулювання педагогів, що виконують виховну роботу;
створення та організація роботи соціально-психологічної служби, Українського центру практичної психології і соціальної роботи в освіті, проведення діагностики вихованості дітей та молоді, використання її результатів для корекції поведінки ви­хованців та удосконалення навчально-виховного процесу;
запровадження у вищих навчальних закладах посади прорек­тора з гуманітарних дисциплін та виховання, підпорядкувавши йому відповідні кафедри, відділи, клуби, спортивні секції та ін.;
об'єднання зусиль та координація державних і громадських інституцій у вихованні молоді, сприяння діяльності дитячих та юнацьких самодіяльних організацій;
підтримка діяльності різноманітних дитячих і молодіжних об'єднань за інтересами, позашкільних освітньо-виховних зак­ладів;
залучення до виховної роботи в школах, позашкільних уста­новах та професійних закладах висококваліфікованих і таланови­тих народних умільців, батьків, представників громадськості, національної наукової, культурної та мистецької еліти.
Науково-методичне забезпечення
Розробка теоретико-методологічних аспектів безперервної системи виховання, застосування оригінальних психолого-педа­гогічних технологій, нових підходів, виховних систем, форм і методів виховання, що відповідають сучасним вимогам;
розробка науково-методичного забезпечення підготовки ви­хователів, соціальних працівників та психологів у вищих нав­чальних закладах;
видання методичних посібників для практикуючих психо­логів, соціальних працівників, класних керівників та керівників освіти з актуальних проблем виховання;
видання фахового журналу "Соціальна робота і практична психологія освіти";
організація та забезпечення психолого-педагогічного всео­бучу батьків з метою підвищення ефективності родинного виховання;
використання засобів масової інформації у висвітленні досвіду виховання дітей і молоді.
Інтеграція у світовий освітянський простір
Вивчення досвіду організації, змісту та методів діяль­ності соціальних працівників освіти розвинутих країн;
проведення міжнародних конференцій, семінарів, тренінгів з актуальних проблем практичної психологи, соціальної роботи і виховання;
налагодження контактів з міжнародними організаціями (ЮНЕСКО, ЮНІСЕФ та ін.) та забезпечення спільної з ними діяль­ності;
придбання, переклад та видання науково-методичної літера­тури з проблем виховання;
організація та здійснення спільних проектів з актуальних проблем соціальної роботи в освіті і практичної психології;
залучення закордонних спеціалістів з практичної психології та соціальної роботи для надання консультативної і методичної допомоги.



 

Немає коментарів:

Дописати коментар